2013. március 9., szombat

Környezettudatosság a testápolásban #1

Sziasztok Lányok!

Többször említettem már Nektek a blogon és más blogok hozzászólójaként is, hogy lassan egy éve nem használok sem tusfürdőt, sem testápolót. Ezek helyett szappanokat és testvajakat vásárolok. Ez nálam nem a "biohóbort" eredménye, hanem azé, hogy törekszem a környezettudatos életvitel kialakítására, és igyekszem a környezetemben élők figyelmét is felhívni ennek a fontosságára. 

Forrás
Azzal, hogy természetes alapanyagokból készült termékeket használok, amelyek csomagolása minimális, illetve "visszaváltható", már tettem a környezetért. Nincsenek felesleges műanyag flakonok, amelyekkel csak azt tudnám tenni, hogy kidobom, a lefolyón is csak természetes anyagok folynak le, amelyek nem terhelik feleslegesen a környezetet. Persze sokat kell még tennem azért, hogy azt mondhassam én egy igazán környezettudatos ember vagyok, de valahol el kell kezdeni. És én a testápolásnál kezdtem el (és a mosásnál, mosódió, hagyományos házi szappan és mosószóda használatával).

A fő beszerzési helyeim a Meska és a Zöldbolt. Bátran ajánlom mindenkinek, hogy nézzetek körül ezeken a weboldalakon, pontos összetétel leírásokat és hasznos tippeket is találhattok rajtuk.

Amiket mostanában használok:



Borza natúr kozmetikumok - A szappanok illatát imádom, jól habzanak, nem szárítanak, végzik a dolgukat. Arcra nem szoktam sima szappant használni, arra van specifikus változat :). 
A shea vaj mindenre jó. Tavaly piros foltokban nagyon száraz volt a lábszáram, két hónapnyi használat után normalizálódott a helyzet. Ha sok a pattanás az arcomon, akkor oda is használom. Ez a krém alkalmankénti társam, csak akkor veszem elő, ha száraznak érzem a bőröm.
A krémdezodor, nem gátolja az izzadás természetes folyamatát, viszont illatmentes, tiszta közérzetet biztosít.
A kézkrém nagymamám érzékeny bőrének megváltás, nagyon szereti, ha jól számolom már a negyedik adagot használja tavaly március óta.


Kókuszolaj és Tulasi krém hajhullás ellen. Ezekről itt írtam egy keveset, azóta nem használtam őket.


Mnniki szappanjai. Csodás illatúak, jól habzó szappanok, nála vettem külön arcmosó szappant, ami nagyon bevált. A testvajak között is érdemes nézelődni, én a narancsbőr kezelésére valót próbáltam, nagyon kellemes, hűs érzést nyújtott a kezelt területen, viszont én csak egy-két hónapig használtam, és ennyi idő alatt nem vettem észre változást, gondolom hosszabb használat után fejti ki a hatását (meg persze rendszeres mozgás sem elhanyagolható tényező ^^)

Legutóbb, amikor arcápolási alternatívák után keresgéltem Meskán, találtam egy számomra új eladót, aki boltjában arcpakolások, arcradírok, tonikok is fellelhetők. A következő bejegyzésben a nála vásárolt termékeket mutatom majd meg.

Natúr arcápolás/testápolás. Hogy álltok hozzá? Milyen termékeket ajánlanátok? Esetleg a fentiek közül lenne, ami bővebben érdekel titeket egy teszt formájában?

Réka

4 megjegyzés:

  1. Én szerelmes vagyok a Baba kakaóvajas tusfürdőjébe, azt nem cserélném le semmi pénzért. Viszont az arcomra jó ideje már szinte csak kecsketejes (fahéjas-mákos) szappant használok, és nagyon jót tesz neki. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagy kedvenceim nekem is a kecsketejes szappanok. A harmadik képen szereplő szappanok is kecsketejesek, de ezek is jók :http://www.zoldbolt.hu/szepseg-egeszseg/tisztalkodas/kecsketejbol-keszult-szappanok.html

      Törlés
  2. Már évek óta szappant használok tisztálkodáshoz, nem is szeretem a tusfürdő érzését a bőrömön. Baba szappant használok, a kecsketejes szappanok habzása nem volt elég számomra. Arctisztításra pedig most a gyógyszertári babafürdető kenőcsöt veszem - bár ennek is van sajnos tubusa, nem olyan környezetbarát, mint egy szappan, de egyelőre ezt nem cserélném le, mert bevált.

    Én is sokat vásárolok mostanában a Zöldboltban, lassan elkészül az első, saját készítésű testápolóm is - kicsit izgulok, mert bár nagyon száraz a bőröm, nem szereti a túl zsíros krémeket.

    A krémdezodorra nagyon kíváncsi vagyok, nem írnál róla kicsit részletesebben? Honnan vetted, hogy kell használni, mik a tapasztalataid?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is gondoltam már rá, hogy bővebben írok a dezodorról, mert úgy vettem észre, hogy egyre többen keresik az alumíniummentes termékeket, erre pedig ez jó alternatíva. Igyekszem minél hamarabb elkészíteni a bejegyzést. Kíváncsian várom a diy testápolódat ^^. A babafürdető kenőcsöt lehet én is kipróbálom, nem lehet rossz :)

      Törlés